Framme!

Äntligen är vi framme!
Vår första anhalt på resan är Koh Samet.

Resan hit gick finfint. Flyget gick bättre än förväntat (inte lika segt som jag trott) men vi fick inte mycket sömn. Framme i Bangkok fick vi ny energi och allting flöt på supersmidigt och inom en timme hade vi fått visum, hämtat bagaget och fixat en taxi.

Taxichauffören körde som en brutal dåre. Han snittade 120 på 120-vägen, dock var han nere i 90 ett par gånger så ni kan ju förstå hur fort det gick...
Vi åkte bil i cirka 2 timmar och fick se mycket häftigt.
Alla här kör väldigt fina bilar, verkar som man har antingen en fin bil eller ingen bil alls. Totyota Hilux var det absolut vanligaste bilmärket, varannan bil var en sån.
Det sjukaste var dom som hade pickuper och körde på motorvägen, lika fort eller fortare (!) än vi och hade hela flaket fullt i folk!!! Och jag som var skraj INNE i en bil!

Väl framme vid Ban Phe Pier köpte vi en båtbiljett för cirka 25 kr var och åkte ut till Koh Samet.
I land där blev det taxi på vägar som inte ens förtjänar att heta vägar.
När vi kom fram var vi heeelt dyblöta i svett, trötta som aldrig förr och hungriga. Men hotellet visade sig vara jättefint och ligger i ett litet paradis. Så det var mödan värt!
Havet är ljummet och svalkar i princip inte alls, poolen lite kallare och luften klibbig och varm.
På eftermiddagen tog vi en promenad längs vår strand och konstaterade att vi bor på bästa stället längs stranden.
Middagen åt vi på hotellet och efter det gick vi in o la oss och såg en film som båda somnade till 14 gånger. När den tillslut var slut och klockan ändå var 9 tyckte vi det var ok att somna. Det tog ungefär en halv sekund, efter drygt 30 timmar utan riktigt sömn.
Idag vaknade vi till finväder igen. Att himlen inte är klarblå gör inget då det är jääättevarmt ändå.
Nu har vi intagit frukost vid havet och ska väl lite lugnt börja fila på brännan idag.
Ha det bra allihopa därhemma!
Puss o kram från oss!

Stranden är full av såna här minikrabbor som bygger små tunnlar i sanden.