15-16 mars

Dags igen! I tisdags vaknade vi upp till ett mulet Pattaya (enligt prognosen) men efter frukost la vi oss ändå vid poolen. Sen var det som om varje moln som passerade hotellet löstes upp och försvann i tomma intet. Vi hade klockrent väder och kunde sola o bada i massor.
Dock kände vi ganska snabbt att Pattaya var nog inget för oss. Det började när vi skulle äta lunch och det knappt fanns en enda restaurang att gå till, och den vi hittade var liten och sunkig och hade slut på all västerländsk mat på menyn. Vi kände att detta var ett typiskt ”bli-magsjuk-ställe” så vi gick därifrån. Det slutade med att vi beställde upp mat på rummet igen.

På eftermiddagen ville vi se mer av Pattaya så vi tog en taxi in till stan för cirka 8 kronor och strosade runt. Pattaya City var helt galet! Massor av bilar och folk, en lååång gata full med strippklubbar och go-goställen och shoppingen var bara skit.

Väl hemma pustade vi ut med ett dopp i poolen och konstaterade att vi inte ville ödsla våra sista semesterdagar här.
Det blev ett besök på internet där vi kollade alla möjliga alternativ. Phuket, Krabi, Koh Samui, Koh Samet och Koh Chang.
Efter familjeråd på rummet över en middag cup-noodles, chips och choklad (fanns som sagt inga kul restauranger) blev det trots allt att fara tillbaka de 25 milen till Koh chang. Kanske låter galet i era öron, men där visste vi vad vi fick, priset var helt ok och som sagt ville vi ha lite kvalité på sista dagarna.

Så onsdag morgon gick vi upp tidigt och blev hämtade av en minibuss på hotellet. Resan gick bättre än vanligt och vi var inte skräckslagna en enda gång. Båtbiljett, som inte ingick i vårt pris, fick vi ändå framme vid piren och sen blev det taxi till hotell Ban Pu där vi bodde 2 nätter förra veckan. Vi la oss vid poolen i direkt och som genom ett trollslag försvann alla moln och vi fick sol på oss. Efter semesterns bästa massage satt vi på balkongen innan det var dags för middag (på stranden, äntligen!!)

Påväg till middagen hittade vi boende för resten av dagarna som vi fick till ett bra pris (ca 400 kr natten) och efter maten stängde jag in mig på Cookies salon och fixade naglarna. Dom blev så himlans fina!!

Idag har vi vaknat till ett mulet Koh Chang, där regnet hänger i luften och temperaturen nog inte är jättelångt över 20 grader, vi behöver tjocktröja. Högvattnet har ätit upp hela den lilla strandremsan nedanför vårt hotell. Men vi väntar på att det ska klarna. Förr eller senare händer det nog. Till dess, kortspel på balkongen och sedan hotellbyte. Vi har det bra!

So long!!
Pussar och Kramar från oss!

Partygatan i Pattaya

Mera party

Den inte så tjusiga havsvyn i Pattaya

En fiskeodling längs vägen mot Koh Chang. Gaalet mycket fisk!!