11-12 mars

I fredags kände vi för att se lite mer av ön så vi hyrde en vespa för cirka 50 kronor per dygn. Vespa o vespa förresten. På vägarna här krävs lite hästkrafter och detta var nog mer en lätt mc. Fort gick den, men vi vågade inte kolla hur fort.
Vi  for vägen söderut och åkte förbi de andra stora stränderna här. Vårt slutmål fick bli fiskebyn Bang Bao där man byggt en hel marknad på pålar i vattnet. Det var mysigt och fint men ojoj så varmt.

Efter att ha strosat runt där nån timme drygt längtade vi efter lite fartvind för att svalka oss och började färden tillbaka. På hemvägen åkte vi ner på lite småvägar för att få se de andra stränderna, men vi konstaterade rätt fort att vi bor på den finaste.
Några av boendena vi passerade var riktiga backpackerkrypin med riktigt ”luftiga” boenden. Haha. Usch vilka djur som måste komma på besök inne i dom!

Vi åt lunch på en mysig liten restaurang vid en pyttestrand som vi inte minns namnet på och Hanna skulle bada för att kyla ner sig några hundra grader. Dock var inte vattnet ett dugg svalkande så det fick bli uteduschen istället.

Nästa stopp blev ett Elephant Camp där man var tvungen att mata elefanterna med frukt för att ta kort på dom. Och som dom sanna bloggare vi är kunde vi ju inte åka därifrån utan bilder.. =)

Vi fortsatte förbi vårt hotell sedan och åkte vi vidare upp upp upp för att fortsätta ner ner ner. Vi kom till en inhemsk liten marknad där det bara var thailändare och vi. Tyvärr sålde dom bara skit, vilket var synd. Vi hade nog kunnat fynda ordentligt annars.
Efter marknaden började våra rumpor protestera av den skumpiga dagsfärden så vi for tillbaka med moppen.

På kvällen blev det middag på stranden i solnedgången.

Igår var det dags att byta hotell. Vi låg vid poolen tills det var dags att checka ut och tog sedan våra ryggsäckar och gick längs stranden till nästa anhalt: Koh Chang Lagoon Resort.
Dock var dom världens segaste där så vi fick inte checka in förrän kl 15 fastän vi blivit lovade 13. Istället tillbringade vi tiden på varsin handduk på stranden, svettandes, badandes och njutandes. Vädret var helt klockrent!

När vi äntligen fått in väskorna på rummet gick vi en lång promenad då Mange hade spring i benen och behövde rastas. ;) Vi gick hela stranden norrut och boendena blev bara enklare och enklare. Tyvärr hade vi ju glömt kameran hemma såklart.. =(
Vi försökte även bli svalkade i vattenbrynet men på vissa ställen där vattnet stått still brändes det nästan!!

Väl hemma hade vi gjort oss rejält förtjänta av en timmes massage. (cirka 70 kronor)
Solnedgången njöt vi av från vår balkong med lite chips och en smirnoff ice, ungefär 20 meter från havet.
Livet är bra härligt!! Hoppas allt är bra med er hemma!