Tjuvjakt!

Inatt vaknade jag med ett ryck och var helt säker på att vi hade inbrott. Jag hade blivit avbruten i min dröm av en kul-ljud. Alltså ett ljud som låter som en massa fallande kulor. Jag tänkte, "det är säkert en blomkruka som farit o golvet och alla leca-kulor åkt ut".
Jag petade på mange som FLÖG upp på en hundradels sekund, han hade också hört och vaknat.
Lägenheten undersöktes försiktigt och sakta av min man medan jag själv låg rädd, klarvaken och med 112 inslaget på mobilen.

Han försvann in i köket och var där rätt länge. Tillslut kom han tillbaka.
"Det är ingen här, och inga krossade rutor" men kökslampan än trasig.

För er som inte besökt oss kan jag meddela att vår kökslampa är som en "kristallkrona" fast med pärlor. Ett av snörena som bär pärlorna hade plötsligt (troligen av ålder) brustit och massa genomskinliga plastpärlor trillade ner.

Helt illa var det ändå inte då jag mer än gärna köper en ny kökslampa eftersom vår är helt horribel om ni frågar mig.
Har idag ägnat en bra stund åt att leta rätt på alla pärlor. Tänkte ändå laga lampan så vi kan sälja den så småningom.

Så slutet gott allting gott!

///Gana

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Men hallå!! Bloggpaus på 10 dagar?! Lever du fortfarande? hallååååååååå :P kram!

2010-09-16 @ 09:50:16
URL: http://calise.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hallååååå! Bloggpaus på 10 dagar, inte OK! Fick tjuven fatt i dig till slut eller vad hände? :P kram!

2010-09-16 @ 20:18:44
URL: http://calise.blogg.se/
Postat av: sabbi

hallå galningen.. :)

hur e läget? nu e det fasen uppdatering för dig ju! bilder från kroatien efterfrågas ;)

Puss

2010-09-21 @ 21:32:54
Postat av: pinnen

Nu är det dags att det kommer upp ett nytt inlägg fröken!

2010-09-23 @ 20:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0