Hårda bud i Mellerud

Igår var min värsta dag nånsin på jobbet. Det började i tisdags när jag fick en jättearg kund på tråden. Alltså, det finns arga kunder, dom stöter man på lite titt som tätt. Ibland kan man hjälpa dom så dom blir glada, ibland har dom sig själva att skylla att saker gått o skogen så dom fortsätter vara arga.

Men. Det finns arga kunder (enl. ovan) och det finns jättearga kunder. En sån här jättearg kund har jag nog aldrig stött på hittills. Men jag försökte ta det som vanligt. Lyssna, vad är problemet, låta kunden skrika av sig etc.
Och nog skrek han. Som bara den. Jag lovade iaf att forska lite i hans fall och bad att få återkomma.
Under tisdagen hittade vi så ingen lösning utan jag ringde kunden (som inte svarade) och talade in på hans tfn-svar att jag skulle återkomma imorgon (torsdag).
När vi fått besked på morgonen på torsdagen, ringde jag upp kunden. Här var första problemet som jag ser det.

Jag ringde kunden.
Med facit i hand så skulle någon annan gjort det. Någon med mer lön och högre befattning, som har på sitt ansvar att ta i såna här fall.
Men jag ringde.
Och jag sa att tyvärr kan vi inte hjälpa kunden. Och den jättearga kunden blev ännu argare! Det hela kulminerade i att han skrek tills han slängde på luren i örat på mig.
Sen lämnade jag ärendet vidare.

Det var en riktig pärs vill jag lova. Usch, man ska ju inte ta åt sig av såna idioter, men ändå. Det är så svårt när de går till personliga angrepp. Som tur var spelade jag in nästan hela samtalet och nu är det som sagt inte mitt bord längre. Skönt!
Jag piggade upp mig med ett jättekul vattengympa pass med tanterna och vi skrattade så vi kiknade. Sen var det ju premiär av Grey's. Som jag längtat!!

Idag överraskades vi så med en hel del förändringar som kommer ske framöver i bolaget. Vi får se hur och om det kommer påverka mig. Men det löser sig.
Nu ska jag snart ha lite fika med Bettan o Lilly. mysigt! Mange är på hockey han.


Försökte ta en bild nyss. Älven var så fin i skymning med lite rök och alla fina höstlöv.
Men det blev inte så bra. Mycket ljusare och inte lika trollskt som på riktigt.

///Gana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0