Bajslukt och bebismys

Medan ni andra ojar och häpnas av att snön vräker ner söderut (den har precis börjat fara runt här) så har vi en annan ännu mindre angenäm situation i Leksand.
Bönderna runtikring här har, troligen gemensamt, beslutat att den här veckan, då jäklar ska det gödslas. Och som dom har gödslat. Hela leksand stinker baaaajs!
Men om det nu fryser till lite och kommer lite snö så ska väl lukten försvinna hoppas jag.

Snö ja, har under dagen uppdaterat mig om "Snökaoset i södra Sverige". Woow, vilken grej man kan göra av nåt som händer varje år. :) Men jag var inte mycket bättre, satt o läste aftonbladets live-chat om vart det kommit, hur mycket, vilka bussar som var sena etc etc. Mycket intressant.

Mange jobbar kväll, så jag tänker nu trotsa ovädret och gå hem till Manges syster o gulla med bästaste Lilly. Hon e så kul nu, skrattar o har sig. 4 månader blir hon på lördag. :)

Om någon för övrigt har missat det nya programmet Pensionärsjävlar på kanal5 så beordrar jag er ögonblickligen att se det!! Så himla roligt!! Jag dör varje gång!

Trevlig kväll kära vänner!

///Gana


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0