Småpanik

Nyss dog min dator. Helt plötsligt när jag var in på Alex Schulmans blogg (som jag alltid är, så datorn borde vara van) så blev den svart och tyst.

Jag småpanikade som vanligt men fick igång den direkt. Som vanligt när den börjar krångla fick jag bråttom fram med externa hårddisken för att back-up spara de senaste bilderna och liknande.

Steg 2 blev att snabbt som ögat surfa in på Expert och OnOff och kolla in utbudet på laptops. Som vanligt när jag köper en elektronikpryl är det utsidan som räknas. Datorn/Mobilen/ipoden måste vara SNYGG! Det är viktigast.

Så nu har jag 2 kandidater. Inte speciellt dyr nån av dom, funkar säkert bättre än min gamla som kommer ge upp för alltid när som helst (han är ändå 8 år!!) och snygga som tusan.

 

Blev särskilt förtjust i den mörkare varianten. Tydligen specialdesignad av nån jag aldrig hört talas om. Dessutom fanns den i en enda butik i hela Dalarna. Gissa vilken. Insjön såklart! :)

Så nu började det klia lite i fingrarna. Tänk att få åka till återvinningscentralen, traska in på elektronik/farligt avfall avd och kasta en dator!! :) woow! :) Fast då ska man nog slagit sönder den en del först...vill ju inte att gammalt info ska hamna i fel händer...

///Gana


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0