Middagstips med Gana

Som den sanna gastronom jag är (plus såklart "halv 8 hos mig"-fan) kommer idag ett snillrikt middagstips!

Idag blir det hemgjord pizza! (fast inte hos mig, det åt jag i torsdags)

Se och lär, för att sen laga o smaka.

.:Förbered:.
Sätt ugnen på 200 grader.



.:1:.
Köp ett Pizza-kit på din mataffär. Köp dessutom tillbehör
till pizzan. Jag har valt skinka, ost och ananas.

  

.:2:.
Ta ut degen ur sin förpackning. Bli inte rädd när den
ploppar ut med en smäll.

  

.:3:.
Rulla ut degen på en plåt, kavla till den lite om du vill ha
ett tunnare resultat.

  

.:4:.
Smeta ut tomatsåsen och börja strö över ingredienserna.

     

.:5:.
Krydda och häll över osten. Man tager vad man haver. Idag haver jag grekisk
salladskrydda och svartpeppar.

  

.:6:.
Ställ in pizzan i ugnen på 15-20 minuter. Alltså 18.

  

.:7:.
Passa på att städa undan i köket, duka lite snitsigt och
fixa lite nyttig sallad!

  

.:8:.
Simsalabim! Klart att avnjutas! Smaklig måltid!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0