Miljöboven Eniro

Spinner vidare på det Nathalie snuddade vid i sin blogg igår gällande oönskad reklam.

Om det finns en miljöbov värre än någon annan, nån som borde förbruka så sjukt mycket mer regnskog än de andra så är det väl Eniro.
Häromdagen fick vi hem en telefonkatalog. En telefonkatalog!
Vem använder en telefonkatalog idag? (att stapla upp bilen/bordet på räknas inte!)

  

600 sidor (nu höftade jag) information som man kommer över sååå mycket lättare på nätet. Jag förstår att vissa pensionärer/företag och liknande kanske behöver en katalog. Men kan inte den lilla gruppen i samhället som känner att dom behöver en fysisk telefonkatalog, beställa en?

Så slipper jag må dåligt av att jag fick en i brevlådan som jag en kvart senare dumpar i pappersåtervinningen (tur som tusan att dom går att återvinna iaf!)?

Och ja, det är Sanna Kallur på vår telefonkatalog. Eniro måste vara väldigt nöjd med maskerandet eftersom det var en tävling längst bak i katalogen som hette "Vem döljer sig bakom Gula Sidorna?"

///Gana

Kommentarer
Postat av: Bettan

Vår bovärd har en egen liten tidning som heter Boinsikt. I morse hade karln fått den mejlad och tyckte det var konstigt eftersom det inte hänt förr. Då sa jag att de kanske försöker vara miljövänliga! Åh vad bra. Men icke, ett par timmar senare ramlar tidningen in genom brevinkastet. Så en tidning vi redan läst på datorn går raka vägen ner i insamlingen. VÄLDIGT bra för miljön, väldigt!

2010-03-25 @ 19:38:39
URL: http://mosterb.blogg.se/
Postat av: mams

Men avbeställ den. Det var flera år sedan jag gjorde det. Är det du eller jag som lever på stenåldern?

2010-03-26 @ 12:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0