Handduksvikaren

Min första dag på jobbet började jag fundera om hotellet stått still när jag varit borta. Vanligtvis är det mellan 20-40 handdukar att vika på dagarna beroende på hur mycket gäster det varit.

Igår var det 125.

Så  jag stod där och vek och vek och vek. Hand-handdukar, dusch-handdukar, golvhanddukar. Alla viks på sitt speciella sätt.

Så när jag skulle gå hem sa jag till chefen, "ja, och så vek jag alla miljoner (jag vet, en liten överdrift) handdukar"

"ja just det." sa han. "dom var tänkt att vi skulle rensa och gallra bort dom som började bli gamla och fula."

"Tack gubb*#%#% för att ni sa det imorse", TÄNKTE jag men SA istället, "jaja, nu är dom iaf vikta..."

///Gana - vika handdukar kan jag iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0