Helgen

Det blev en helg i Sthlm trots allt. Dock en mycket lugn och oplanerad sådan. Det var såå skönt att åka ner och för en gångs skull inte ha tusen saker att göra.
Snabbt som sjutton gick det att åka ner i fredags också. 3h20 min Leksand - Nacka. =) Där var det kalas för kusinen som tydligen inte är så liten längre (16!). Jisses vad barnen växer nu för tiden!
På lördagen tog vi lite välbehövlig sovmorgon och hade tänkt ägna dagen på Djurgården med picknick. Men vädergudarna ville annat så vi ställde in det. Istället for vi en sväng till IKEA och hittade en hel del smått o gott.
Som Mange så fint uttryckte det "tänk att lite värmeljus o en skärbräda kan kosta över 1500kr..."
Men lite mer än just det hittade vi allt! Framförallt blev det en matta till vardagsrummet som vi tittat efter under vintern och våren.
Såhär ser den ut!



SUpernajs med lite färg tycker jag, så nu vet jag vilken färg på kuddar jag ska leta efter! :)
När Mange varit så duktig och gått runt på IKEA i över 1½ h fick han som belöning gå in på Media Markt och kika. Oh jisses vad dom hade grejer. Vi bestämde oss för att räkna hur många Kaffeapparater (alltså vanliga för bryggkaffe, inte kaffemaskiner) som dom sålde. Svar: 94. Fast sen hittade vi en hylla till med ännu fler!
Mange försökte räkna antalet olika tvättmaskiner men slutade nånstans kring 80.
Sen lusläste vi mobil och kamerautbudet och sen hade jag fått nog av teknikprylar. =)

På kvällen snikade vi in oss på lyxmiddag hos mamma o pappa som firade en kompis som fyllde 50. Det blev Jätteräkor, sparris, lammfilé, jordgubbar och kladdkaka. En riktig 5rätters. Mumma!
När vi var mätta o belåtna åkte jag o Mango in till Söder och körde en liten barrunda. 54, Malmens pianobar och Snaps fick besök.
Efter lagom många (eller för många) glas åkte vi hem o dog och sov till halv tolv i söndags.
Dagen vart lugn o seg med lite sol på balkongen. Vid halv 4-tiden for vi hemåt och var hemma lagom vid sju.

///Gana

Kommentarer
Postat av: ML

Så kul att ni kom!! pusss

2010-06-16 @ 23:18:31
URL: http://www.stookat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0