Galna fåglar

Är det bara i Leksand som måsarna blivit fullständigt förbytta!?

Häromveckan hade Manges syster problem med en måsfamilj (och har det fortf för den delen) som bosatt sig på taket till grannhuset och inte tillät någon passera på gården nedanför utan att gå till attack.

Sen blev min lilla Elin utsatt för ett överfall som resulterade i måsskit på huvudet när hon promenerade på strandpromenaden.

Därefter var det min tur. Jag springer ju längs strandpromenaden ett par ggr i veckan. Inget undantag häromdagen. Min runda går längs promenaden ca2km och sen tillbaks samma väg. Utvägen gick finfint. Såg några cirkulerande måsar men inget allvarligt.
På tillbakavägen passerade jag stället där dom brukar vara värst. Inga problem då måsarna låg o vaktade sin bäbisar ute i vattnet på en sten.
Men så kommer jag till ett helt annat ställe, med 2 jäättehöga tallar där det flyger runt 2 måsar o skriker, fast högt upp. Jag springer i godan ro och vrider huvudet åt vänster. Då ser jag hur den ena måsen gör ett störtdyk mot mig!!

Usch, jag trodde jag skulle dö!
Jag skrek, kröp ihop och sprang ännu fortare.

Alltså seriöst! Hur länge ska dom hålla på såhär? Vet någon hur fort måsbarn lär sig flyga? För efter det borde dom väl lugna ner sig?

Huva!
///Gana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0