Akassan. Vilket skämt!

Minns ni att jag för ett par veckor sen, när jag inte hade nåt fast jobb utan bara vikade på dagis, beslöt mig för att utnyttja akassan som snor en sisådär 500 kronor i månaden av mig?

Jag la ner minst 10 timmars effektivt jobb på att få alla papper ifyllda och inskickade till akassan. Alla utom 2 av mina fd arbetsgivare hjälpte mig, och tack vare att dessa 2 inte hjälpte till fick jag en glipa på 3 månader när akassan inte tror att jag gjort nånting.
Detta i sin tur resulterade i att deras uträkning gav att jag jobbat 15h/vecka det senaste året....

Som i sin tur kom som ett brev på posten idag. Ersättning att utbetala: 0.00 kr.

TACK!
Fyfan vilken jäkla onödig skit.
Så fruktansvärt onödigt.
Lägg ner skiten!

///Gana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0