Pensionärsporten nr 1

Jag har återupptagit mitt gamla "golfintresse".

Jag började spela golf nångång i 12-13års åldern men slutade efter ca 5 år då jag psykiskt inte pallade. Jag spelade alldeles för sällan för att någonsin bli bra och klarade inte av att vara så dålig.
Jag sa lite smått ironiskt att jag kanske skulle börja nångång senare i livet när jag mognat lite.

Har inte under dessa 4-5 år utan golfen saknat den. Inte ett dugg. Det har varit ett avslutat kapitel.

Mange spelar golf. Och i helgen när mamma o pappa var här skulle Mange o pappa spela. Så han behövde träna lite innan. Så för att se till att han verkligen kom ut på ranchen åkte jag med honom dit.

Jag provade lite. Det kändes helt okej och bollarna flög riktigt bra. Inte speciellt långt och alla var då verkligen inte spikraka och klockrena, men dom gick bra. Och det var såå himla kul!!!

Jag tvingade Mange att gå med mig på korthålsbanan. 16 slag på 3 hål. Inte helt fy skam för att inte ha rört en klubba på så länge.

Så idag efter jobbet när Mange jobbar kväll tog jag några av han klubbor och åkte ut till golfbanan. Slog tre hinkar och gick 2 varv på korthålsbanan. 12 slag!
Blir nog till att börja på riktigt till nästa säsong, men i år ska jag bara slå, träna och ha kul.

///Gana - Den (o)frivillige golfaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0