Tiden går

Åhej Åhå vad tiden går! Nu är det nästan helg igen.
Det har inte hänt så mycket sen sist. I söndags var vi ute och åkte längd med Manges pappa på Siljan. Vädret var helt fantastiskt men såklart glömde vi kameran. Vi åkte bort till Tällberg, men jag och Mange med våra förkylningar pallade inte ända till Hjortnäs så vi vände innan. Påväg tillbaks hände nåt med min rygg, om det var en sträckning eller ett lättare ryggskott vet jag ej men jobbigt var det. Kunde först inte ens stå upp men slutligen tog jag mig tillbaks till bilen. Var dock ordentligt mörbultad på kvällen och ett par dagar efter.
På kvällen gick vi på bio och såg Farsan. Det var inte Fares bästa men en feelgood film och såna behöver man ibland!

Sen dess har det bara varit jobb och OS. Det kan inte bli många barn gjorda under OS förresten. Man är ju upptagen hela tiden. Visar dom inte repriser så är det gastkramande längdlopp, hockey, curling eller fruktansvärda störtlopp. Middag vid tv'n varje kväll.

Måste appropå OS även påpeka att jag tycker värdskapet är något av det sämsta jag sett. Hur många blunders och arrangörsmissar får man göra egentligen? Det är ju nånting allvarligt varje dag - minst!

Imorgon blir jag troligen ledig med undertid då det inte finns någonting att göra på jobbet. Passar ändå bra då Mange är ledig och vi dessutom ska åka till Stockholm över helgen.

Slutligen har jag en fråga som jag stod och funderade över i tvättstugan på jobbet nyss. Hur fastnar luddet i torktumlaren i den där luddsamlaren? Alltså, hur vet luddet att det är dit det ska? Varför fastnar det inte i handdukarna som borde tumla runt och vara i vägen för luddet på sin väg mot luddsamlaren?

Det undrar jag. Ha en bra kväll mina vänner!

///Gana

Kommentarer
Postat av: Bettan

Nej du, att det itne blir många barn gjorda under OS kan jag skriva under på! Själv fick jag mig inte ens ett litet nyp på min egen födelsedag pga OS! :( Dåligt!

2010-02-19 @ 17:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0