Att äta med silversked

På hotellet har vi silverbestick som "ta-bestick" dvs de bestick som ligger vid faten och skålarna. Att äta med har vi vanliga IKEA-bestick. Likaså har vi blå dricksglas till juicen, men på hyllan ovanför står 4 vinglas.

Inatt bodde en bagare hos oss.
Imorse när jag dukade av hans frukost såg jag att han verkligen utnyttjat ordet "hotellfrukost" till max.
Han hade druckit juice i vinglas, men det är iofs inget större fenomen eftersom det sker lite titt som tätt. Men nåt nytt var att han ätit sin fil med silversked.
Jag blev genast nyfiken på var någonstans silverskeden saknades, men alla skålar verkade ha fulltaliga bestickarméer. Men när jag sen dukade av buffén såg jag det. Han hade tagit silverskeden från äppelmoset och lagt dit en vanlig IKEA-sked. Hihi, det är till att sopa igen spåren efter sig.

Men, bor man på hotell kan man ju få känna sig som en kung. Och jag är säker på att kungen äter frukost med vinglas och silverbestick!!

///gany


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0