Välkomna & ovälkomna gäster

Nu är det påsklov i ungefär hela Sverige. Mycket välplanerat att alla skolor har samma vecka i år (noot). Detta leder såklart till mycket folk här. Dock har det hittills inte varit så mycket som jag trott.

Har haft en hel hög härliga ungar idag med en hel hög mindre härliga föräldrar på köpet. Hoppas dom lugnar sig ett par hekto tills imorrn annars blir även denna vecka jobbig.
Solen har iallafall visat sig! Hela 3 dar i rad har den lyst från en klarblå himmel. Sjukt nice! :)
Många gamla trevliga stamgäster har hittat tillbaka igen och sånt är alltid roligt!

Imorse när jag skulle göra frukost stötte jag däremot på en mindre trevlig gäst. Efter att jag härjat runt i köket en stund gick jag ut i "stora rummet" och hämtade en kopp te i kaffeautomaten (stort plus att ha en sån hemma!). När jag kliver in i köket igen springer nåt snabbt som fan över golvet och hoppar in, över en ca 1dm hög plåt, under frysen. EN MUS! =/ Uuuäääähhh!!

Jag skrek ett hjärteskärande skrik men mina sambos låg alla o sov och ingen kom till min undsättning. Under kvällen har Niklas sett musen också, även om hans var mycket större än min och vi undrar därför om dom är fler. Dessutom undrade Anna vem som  satt och åt chips när det bara var hon hemma, och när hon gick för att titta såg hon inget alls. Säkerligen musen!
Så nu är jag ju sådär halvtaggad på att gå o sova.
Huva!

///Gana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0