Konstiga drömmar

Det är så himla underligt vad mycket konstigt man drömmer.
Förra veckan vaknade jag till av att Mange pep i sömnen och drömde nåt hemskt. Jag fick ur honom senare att han drömt att nåt hemskt hände mig. Det skumma var att samtidigt (antagligen pga hans oroliga pip) drömde jag att han o jag var någonstans och jag körde fel och hamnde lite åt skogen. Minns att jag tänkte när han vaknade alldeles kallsvettig, "men vad tusan. Jag körde ju bara fel, det var väl inte hela världen."

Läskigt att man kan drömma typ samma sak samtidigt. Är det det som gör en till äkta själsfränder?

Inatt, eller iaf på morgonkvisten, drömde jag så att min bästaste bäste vän Alle gick och ställde till med bröllop. Alla var där, mina SCoTT-kompisar, våra gemensamma och lite äldre personer från vår Stockholmsförort. Dessutom hade hon typ 100 släktingar där. Nu är hennes släkt extremt stor så det var väl inte så konstigt, men jag vet att det är på pappans sida den är stor och nu såg jag kopior av hennes mamma överallt. De kunde ha olika hårfärg och kroppshydda men alla bar Alles mammas drag. Det var lite läskigt.
Dessutom gifte hon sig utomhus i en stor gräsgrop. Det var läktare nerför ena slänten och sen ett altare längst fram. Jag hade sjuk otur och halkade i en slänt och trillade på ändan, klev rakt ner i en lerig djup grop brevid altaret och halkade slutligen med nå slags skidor som jag åkte i leran.
Det hela slutade med att jag knackade på ett hotellrum på jakt efter Alles syster. Den första chansningen gav hennes mor- och farföräldar där hennes farfar vänligt bad mig att dämpa mig då farmor sov i en fåtölj.
Hittade tillslut Alles syster i samma rum som hon själv och jag fick låna lite nya kläder. Alles brudklänning gick från småblommigt i en massa färger i början av rumsvistelsen men efter en stund var den en mörkt lila som påminde skrämmande mycket om mina och Manges sovrumsgardiner....

Själva vigselakten kom jag aldrig fram till.
Men kära bästis, här har du ju iaf ett litet förslag på bröllop. :)

///Gany

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0