helgen i korthet

Vilken helg i Orsa alltså.
FREDAG
När Mange slutat jobbet i fredags for vi iväg norrut. Strax ovanför backen i Rättvik frågade jag Mange om det gick bra med öldrickande (jag hade lovat att köra så han fick ta en öl). Han tittade länge på mig. Sa inget, så jag fyllde i.
"Du har glömt ölen?"
Fortfarande tyst. Jag kör in i en parkeringsficka. Mange ut ur bilen. Bakluckan öppnas. Hör honom rota runt. Bakluckan igen. Sätter sig i bilen. Smäller igen dörren lite för hårt.
"Du HAR glömt ölen?"
Mmmm....grymtar han.
Trots fadäsen fortsätter vi, sena som vi är. Kommer ändå fram till Orsa innan våra lägenhetskamrater och hinner sno dubbelsängen och bädda den.

Sen blir det BK. Pluto Special såklart. Efter det hem en snabbis för att hämta lite dryck och sedan letar vi oss alla sakta ner till campingen för att hitta stugan där det tydligen är fest.
Efter en hyfsat lugn kväll går vi hem i regnet runt tolv och somnar bums.

LÖRDAG
Upp vid halv elva. Sjukt skönt att sova ut båda två. Samlar ihop våra roomies och tar oss via frukostshopping på Konsum till Vattenhoppet. Där hoppas det för fullt i ur och skur hela dagen.
Efter prisutdelningen går vi hem, duschar efter schema och blir vackra.
Kring halv sex går vi bort till hotellet. Hänger hos några kompisar i deras hotellrum innan vår käre L bjuder på så kallad "Spritbuffé" i källaren i timmarna två för gamla elever och respektive.
När klockan slår 8 flyttas kalaset upp en våning och vi gamla rävar blandas med skolans nya förmågor.
Där vankas tacobuffé och festen kör igång. Fullt ös Medvetslös. Champagneskålningarna löser av varann för att fira att våra kära vänner A & M ska få tillökning.
Hemma vid 2 somnar.

SÖNDAG
Huvudvärk, orolig mage, bykrogen, sitta på stranden, lugn hemfärd, ryggläge i soffan, korv & pulvermos till middag klockan 9. Sooova!

///Gany

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0