Syfröken

Imorse ringde dom äntligen.

(ca 07.28)
"aa, det är Hanna."
"Godmorgon Hanna. Det är A på Vikariecentrum."
"godmorgon"
"Vill du jobba idag?"
"Ja tack gärna!"
"Då har jag ett specialuppdrag." -fniss-
"ehh...okej?"
"Ja, det behövs en syslöjdslärare i Tällberg."
"haha, okej. Jo men det fixar jag nog."
"Ja, och isåfall i Siljansnäs imorrn också."
"Okej, ja men jag tar det."
"Åh vad bra. Vad tuff du är!"
"Hehe, ja men det blir bra."
"Tack tack. Ha det bra."
"hej."

Det ingick lite mer beskrivning också samt frågan "Hittar du dit?" med följdkonversation. Men det orkade jag inte skriva.
Så. Det går bra att skratta nu.

Ni som känner mig, vet att jag på nåt jäkla vis lyckades fixa mig själv ett VG i syslöjd. För ett par veckor sen lyckades jag dessutom sy mig ett par gardiner bestående av 4 raksömmar. Där slutar min sykunskap.
Mamma har alltid sagt att (både hon och jag) gör bäst i att hålla oss så långt från allt som har med sömnad att göra. Det är liksom inte riktigt vår grej.

Så jag kom till skolan och jag hade tre lektioner. Alldeles själv. Det syddes kjolar och väskor och påsar och gud vet vad. Och nej, jag kunde inte hjälpa alla. Men det gjorde inget, för jag var ärlig när jag ringde upp syfröken på morgonen. Jag sa, att syslöjd inte var min bästa gren men att jag ju är rätt påhittig så det ordnar sig nog. och nog hade barna fullt upp. Och nog var jag inte så kass.

En unge sa "Du kan ju VISST sy Hanna!" och en annan kontrade med "Jaa. Du är ju JÄTTEDUKTIG!". Sen skrev dom i sin "vad jag har gjort idag bok" att "Läraren var jäääättesnäll" :)
Tyckte rätt synd om ungarna. Jag var vikarie för vikariens vikarie till den riktiga läraren. Ujujuj.
I träslöjden hade dom också vikarie, för 3 veckan i rad och vi var typ lika gamla och drog väl ner medelåldern på skolans personal till kanske 45 bara.
Så nu ska barnen fixa fast till oss. Höhö.

Det går nog bra imorrn med. :) 

///Gany

Kommentarer
Postat av: mams

Jag är så stolt och förväntar mig nu att du lägger upp, syr in, ändrar när jag behöver ... eller så räcke det med ett vänskapsband. :-)

2009-10-21 @ 20:38:24
Postat av: kajan

Varför finns det ingen like-knapp på din blogg hanna? Jag föreställer mig en och klickar en massa gånger :D You go girl!!!

2009-10-23 @ 00:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0