Vem snodde min sömn!?

Ja, det blev utgång igår ändå. Mot alla odds. Men jag var spik nykter och hade jättekul.
Allt började med att jag tittade på fotbollen och blev hysteriskt trött och somnade i soffan. Hade dock lovat pojkarna att köra en vända till Funäs med dem eftersom de skulle ut.
Men jag vaknade och piggnade till en smula. Körde dem till Veras i Funäs och när jag stod där med bilen vinglar det fram en gubbe (G) till bilen.

G: KAAAAN inte du köra oss till Skarvruet?
H: Haha, nej du. Det är åt heeelt fel håll. Jag ska mot Ramis.
G: Men snälla. Du får en liten slant. Det verkar ju inte finnas nå taxibilar här. Det är ju inte långt.
H: Det är åt fel håll. För 500 gör jag det. (gubben hade en jacka där det stod Motorgymnasiet Järpen och jag tyckte de såg ok ut)
G: Oj. 500! Du får 300.
H: Nej, 500. Inte prutbart.
G: 400?
H: 500.

Gubben vinglar tillbaks mot sina lärarkompisar. Jag drar upp rutan och tänker åka. Då kommer en ny fram (G2).

G2: Visst tänkte du såhär nu. Ånej, nu kommer en ny idiot.
H: Japp, det var faktiskt exakt det jag tänkte.
G2: Ja, men så är det. (småpratar en stund men är trevlig) Du, förresten. Du skulle inte vilja vara jättesnäll och köra oss till Skarvruet?
H: Jag har sagt att jag gör det för 500 för det är åt helt fel håll, jag är astrött och ska jobba imorrn.
G2: Det är ju bara 8 km. 300?
H: Nej, 500 är det som gäller. Jag ska åt andra hållet och jag är ingen taxibil.
G2: 400?
H: 500. Eller inte alls. Det är ju 125 kronor var för er.
G2: Jaa...det är ju inte så mycket.
H: Nej, precis.
G2: Okej, jag ska gå och höra med de andra. Vänta här då.
H: Du får 1 minut.

G2 säger nåt till de andra och de kommer fram till bilen.
G2: Kolla, dom var inte så svårövertalade.

Kör gubbarna dom 10 minuterna till Skarvruet och blir lovad en biltvätt av Egil om jag passerar Järpen nån dag. Nice. :P Dom är iaf trevliga och roliga och hoppar snällt av efter att ha givit mig min lön. Bra bensinslant. Haha.

Till mamma kan jag ju bara säga att jag inte hade kört vilken skoterraggare som helst, men dom här var snälla :) Och Linnea som också körde hörde allt och visste att jag åkte. :) Det var lite roligt minsann.

Tillbaks till kvällen. När jag ändå var i Skarvruet ringde jag Helena (som bor där) och frågade om hon behövde skjuts. Visade sig att hon var i Funäs men gärna åkte till Eriks. Så jag tog en sväng dit och påvägen hittade jag Crille och hans kompis och körde hem dem, eftersom det var längs vägen.
Var nu pigg som en mört och glad och taggad så när Helena erbjöd sig att betala mitt inträde för att jag kört dem tackade jag ja.
Hade sen hur kul som helst och tog med mig Jocke, Johan och Mikaela hem när det stängde.

Skulle upp o jobba imorse och hörde KR rota omkring redan vid 7. Hade då bara sovit i 4 timmar och funderade på varför han var uppe så tidigt. Plötsligt får jag en kudde i huvudet och han säger "Alla som ska jobba idag borde nog gå upp nu."
Jag tittar på klockan igen. 07.10. "Neej KR!"
"Hanna, det är sommartid. Klockan är över 8"
"Neeeeeeej!"
Men jag tog mig upp, hade två lektioner plus en bana som skulle sättas. Vi åt lunch och vi fikade.
När vi kom hem dog KR i soffan, jag i min säng och Elin i sin. Sen sov jag i 1½ timme.
Nu känns det bättre.

///Taxi Gana AB?

Kommentarer
Postat av: m

2009-03-30 @ 10:36:08
Postat av: mams

Gana svarttaxi, var god och dröj ... Just nu har vi inga lediga bilar. Välkommen åter eller uppsök närmaste skoterraggare.

2009-03-30 @ 10:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0