Världens värsta dag

Vissa dagar känner man konstant under hela dagen att det var ett misstag att lyda väckarklockan och gå upp. Att man nog gjort rätt i att ligga kvar under täcket hela dagen och bara vänta på att dagen ska ta slut.
En sån dag har jag haft idag.

Tog ett träningsåk med Stefan innan vi började på morgonen och tränade puckelteknik i puckel och i pist. Efter det var självförtroendet nervässat. Inte pga honom, det är jättebra att han hjälper mig. Men mer för att det känns som mission impossible att lära sig. Min kropp lyder mig inte.
Efter det hade jag svängarna som mer var som duktiga glidare, vilket är lite tråkigt.
Lektion två var det fräsare som är det duktigaste 6-9åringarna. Även i denna grupp var det lite si och så med färdigheterna men vi körde på och åk nr 3 blev i skogen. Där lyckades självklart en av de mindre bra barnen ramla, glida på rumpan och tillslut vrida till benet i en inte alls naturlig vinkel. Jag såg själva olyckan och småpanikade en smula. Raceade ner till liften och kallade på patrullen och åkte sen upp till gruppen igen. Skotern kom och vi kunde då konstatera att hon nog mest "drama-queenat" men doktorn fick ta sig en titt. Så totalt blev det 4 åk den lektionen. Helt misslyckat.
Hyfsat less gick jag in och värmde min mat och när jag lyfter ur den ur mikron lyckas jag självklart tappa ut alltihopa så jag och Ludde båda blir pyntade med korvstroganoff och ris.
Gick upp på Rudolf för att köpa mat och där hade det helt plötsligt blivit 3827546704 människor i kö. Klockan tickade och jag insåg att jag skulle bli utan lunch. Snälla Pelle som är kock gav mig iaf snabbt en liten hamburgare i smyg så jag fick i mig något.
Efter det hade jag dubbla Snögubbepass (3åringar). Det första gick fint med tre glada sötnosar. Men det sista passet var hemskt. Hade 2 elever varav den ena är dotter till 2 gamla skidlärare här. Båda två (eleverna, inte de gamla lärarna) tokgrinade precis HELA lektionen och hade båda föräldrarna med. Snacka om att känna sig värdelös..(jag)

När lektionen äntligen var slut gick jag in och tog av mig pjäxorna och tittade till mobilen. Hade ett nytt meddelande och tänkte "Ja, NU kommer nån ha skickat nåt så jag blir lite gladare". Men smset var från H&M och sa att mina kläder jag beställt kommit....till Stockholm!!
Så fastän jag ändrat leveransort från Sthlm till Funäs så hade idioterna skickat till Sthlm. Och där kan ingen annan än jag hämta paketet för det är leg. koll som de är hårda på.
Ringde HM när jag kom hem och nu skulle de iaf se över om det gick att skicka paketet hit. Annars vette tusan vad som händer. Inte mitt fel iaf. Men helt fel dag för det att hända.

Eller så tänker jag som Peter sa: "Nu har ju allt elakt på en hel säsong hänt dig på en dag. Nu kommer allt bli jättebra resten av säsongen." Kanske har han rätt...

Nu ska jag se på film och äta choklad som jag har bunkrat med. Måste bara vara försiktig så jag inte pajar datorn...

///Gana.


Kommentarer
Postat av: mams

Jag älskar dig ialla fall och kan skicka mer choklad om den tar slut. Vad sa H&M? Gnällungar ska inte sabba din dag. Känn att du gjorde bra saker för Dramaqueenen. Du gjorde precis rätt saker och det förstod nog de andra barnen i gruppen också.

Men man måste vara dålig i puckeln för att bli bra. Du fixar det innan säsongen är slut. Puss

2009-03-02 @ 20:49:08
Postat av: kajsa

stackare! får verkligen hoppas att det här var your share of otur i år, jag håller tummarna så dom blir blå! :)

och jag kör mer än gärna lite nybörjar-puckel över din fräsar-filmstjärna, just give me the kordinaterna and I will hunt her down!

Bamsekram!

2009-03-02 @ 21:56:39
Postat av: Fjunis

Jo jag vet ibland tar det emot.. Hoppas det gick bra med din elev till slut.

2009-03-04 @ 19:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0