Tjejkväll

Alltså, jag tror seriöst inte att det finns en manlig motsvarighet till Tjejkvällar. Alltså, typ öl o bastu med grabbarna tror jag inte håller samma klass.
Ända sedan jag kom hit har jag och Sabine försökt planera ihop en vinkväll då vi ska prata sönder våra liv i molekyler och fundera ut (framåt småtimmarna) de mest fantastiska mänskliga lösningar på diverse olika problem som främst vi tjejer har att dras med.
Tyvärr har det varje helg kommit nåt emellan, men i fredags var det klubbat och bestämt med bindande deltagande.

Efter att jag avslutat mina Lillramispass och tagit mig tillbaks till skidskolan gick vi upp på After-skin en stund. Där var det drag och våra praktikanter Elsa och Magnus som hade sin sista kväll här fick smaka på alkoholens baksida. Tyckte lite synd om dem.
Vid strax före halv sex hoppade vi in i Fabian för att störta ner till Funäs och handla mat och titta förbi på systemet. Strax efer att vi lämnat parkeringen i Ramis inser Sabine att hon glömt plånboken. Jag svänger in på en väg för att vända och självklart är det motlut och svinhalt. Fabian sitter fast.
Ola från liften kommer förbi och puttar. Men Fabian rör sig inte. Han tycker att jag ska gasa mer för "det spinner ju inte ens". Jag påpekar att jag tyckte det skvätte snö på höger fram. Vi tittar och mycket riktigt. Fabian har grävt ner sig typ 7 cm i issnön. Lyckligtvis kommer 2 skoterraggare i en hjullastare och med deras putthjälp lyckas vi gunga Fabian ur hålet i ett kick.
Systemet han dock stänga men med Sabines lager var det lugnt.

Middagen blev fantastiskt god.



Avocado på salladsbädd med rom och gräddfil till förrätt.



Bakad potatis med skagen, sallad och skinka till varmrätt.
Avslutningsvis åt vi choklad/chiliglass och lite ost och kex.



Vi klurade på de flesta problem i livet, skrattade och grät lite också (klart man ska göra det!). Tone kom hem och höll oss sällskap sista timmen innan vi somnade vid ett-tiden.
Mycket lyckad kväll!

///Gany


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0