SM i korthet

SM-helgen var helt underbart rolig. Som vanligt!

Det är verkligen årets händelse och så tråkigt att det tar slut så fort. Nu är det ett helt år till nästa gång :(

Starten var väl sådär med att både jag och Elin lyckats ställa våra väckarklockor en timme fel. Lyckligtvis vaknade Elin av sig själv en kvart innan Hedda o Johan skulle komma. Vi hade packat allt i fredags och gjort matsäck innan så det var rätt lugnt.
Tjugo i 7 lämnade vi Flon i strålande vårmorgonväder. Strax före 8 var vi framme i Klövsjö och där hämtades nummerlappar och många kramar utbyttes mellan skidlärarsveriges ditresta. Roligt!

Sen var det tävling. Gick bra för oss tappra 5 som representerade Ramis även om vi blev utan medaljer i år. Men med tanke på attt Sälen och Idre och Åre skickar typ tusen personer (iaf säkert 50 + 20 + 10!) så var vi bra.
Själv slutade jag 24 av cirka 80 startande så det är jag nöjd med. Var sjukt snygg i min italianodräkt men har dessvärre (haha) inga bilder än. Heddas kamera.

När jag kom i mål i andra åket hann jag inte ens ut ur målfållan innan Coach Peter satte en cider i handen på mig. Och sen körde vi. Kan man inte vinna tävlingen kan man ju vinna After skin.
Efter afterskin blev det siesta (jag fick nummer 5 av 6 i duschkön) och sen göra sig vacker.
Så var det dags för bankett. Trerätters avnjöts i trevligt sällskap. Synd bara att Sälenfolket måste sitta o skrika hejaramsor så man knappt hör vad man tänker under middagen. Men dom är ju från Sälen....

Partyt dog tyvärr ut lite lagom till själv festen men jag och Hedda höll i tills dom stängde och då höll vi ut en stund till. :)

Söndagsmorgonen var lite halvjobbig men efter en hotellfrukost (världens dyraste rostade mackor och ägg :P) var vi på banan igen.

Kul kul kul!!!

///Gany


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0