För jag har tagit steg 4....

....Fy fan vad jag är bra.

Kuggades ju som bekant i puckel förra året på uppåket efter vår steg 4 kurs. Har tränat halva vintern utan att känna att jag fått till det. Idag var det dock ett öppet uppåk i Vemdalen som Hedda skulle på. Så förra veckan tog jag det väldigt oplanerade beslutet att åka dit och prova. Bara för att se hur jag ligger till.

Så imorse åkte vi dit, svängarna presenterades med sina färdigheter:
- Kortsväng: Kortsvängsrytm, tidig kant & tydlig separation.
- Lång sväng: Tydlig belastning av ytterskida, inåtgående dynamik & finkänsla kant-vrid
- Stökig terräng: Fart med kontroll, kraftreglering & nåt mer som varken jag eller Aron minns. 
- Banåkning: 13% tillägg på instruktörernas tid.

Kände när vi gått igenom svängarna att jag nog faktiskt hade chans att klara det. Så jag taggade till lite o sen körde jag järnet. :)
Åh fy tusan vad duktig jag var. Satte allt på första försöket. Visserligen med en del feedback men sånt e ju bara bra. :)

Nu ska det firas. Jag o Hedda införskaffade varsin flaska Asti igår som det ska firas med! :)

///Gany

Kommentarer
Postat av: kajsa

Underbart Hanna! Så himla good for you!!! Har mungipor uppe vid örona för din skull! Bästa!

2009-03-23 @ 21:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0