Vi har tagit studenten...fy fan vi e kåta

Ja, man undrar ju.
Idag på jobbet hade vi ett gäng gymnasietreor i Haninge på studentlunch.  De åt trerätters och sprang runt på hotellet typ 2 timmar innan den serverades. När allt var klart och alla ute ur huset skulle jag och Sofie städa klart rummen som jag började på igår. (ni vet mina 34 sängar...)
Kommer in i första rummet. Det känns konstigt, som....använt på nåt vis. Kollar på sängarna som, när jag lämnade dem igår, var perfekt bäddade av undertecknad. Nu?
Knöligt...Prydnadskuddar på fel ställe... Nåt har skett här. Någon har varit här.

Går in i nästa rum, lugnt. Då ropar Sofie:
"De har vart i 19 också."
Jag går dit. Sängarna ser ut som faan och godispapper efter godiset vi lägger in till hotell(!)gästerna är uppslukat av en glupsk student.
SUCK!
Alltså, okej, de tar studenten. De tycker att de är grymmast i världen och värda allt guld som finns (uppenbarligen).

MEN...när man blir bjuden på en restaurang. Inte faaan går man in i hotellrummen och lever loppan? Eller, är jag en tråkig gammal tant som bara är less på att bädda? Jag vet inte.

Spännande iaf. Hoppas dom hade trevligt.

///Gany


Kommentarer
Postat av: Bror

Jag tror nästan att det är du som är en gammal tant, jag är på studenternas sida!

Länge leve studenten!

2009-06-04 @ 09:26:07
Postat av: Bettan

Anton, Det är för att du inte har tagit studenten ännu. Vänta till 1-2 år efteråt så kommer du också skaka på huvudet när flaken med gastande studenter åker förbi. visst det är jättekul, men "fy fan vad vi är bra" känns ju inte riktigt rätt..jag menar de har ju inte uträttat några stordåd direkt?! :P hehe

2009-06-08 @ 08:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0