Perfect job day

Tre dagars kräksol och värme = Hanna ledig.
Idag, spöregn hela dagen = Hanna jobbar. Så himla perfekt!
Och så himla ovanligt! Vad har hänt? Går saker plötsligt min väg?

Jag är ju annars den som jobbar o jobbar o jobbar medan solen gassar och när jag ÄÄÄÄNTLIGEN får en dag ledigt, jag nog  fan är det dåligt väder (Läs: sommaren 2008)!!
Har varit lite kass med uppdateringen i helgen. Men det som hänt överlag är att jag spenderade fredagskvällen själv i soffan med Grey's Anatomy & Berg flyttar in.
Lördag körde jag mest bil. Först hämtade jag mormor och vi åkte till landet. Sen körde jag Anton o Wilmer till golfbanan. Därefter körde jag gräsklippare från båtbryggan till huset. Sen handla. Sen hämta Anton & Wilmer. Sen köra hem mormor och tillslut hem.
Kvällen tillbringades sedan i ett kärt återseende med Pavel, Aron, Helena & Funäs-Mange i lägenhet vid Odenplan & på Vicotria i Kungsan. Mycket trevligt.
Kom i säng halv tre och gick upp sex för att åka till jobbet och servera frulle.
Solen stekte och jag och Lotta tyckte att vi bara behövde sparka ut gästerna och sen åka hem. Sagt o gjort.
Mötte Herr-Lena & vi hittade en liten klippa i solen ute på Oxnö som vi barrikaderade under ett par timmar med MER & Singoalla.
Igår var jag en sväng till världens bästa vän för att inspektera hennes nya vallgrav & efter det åkte jag ut till snoffsiga Saltsjöbaaaden för att hälsa på Nathalie. Vi pratade massa skit & timmarna gick. Körde lillebror till träning och låg o degade i soffan.

Idag, som sagt, jobb. Eftersom vi lämnade alla rummen i sticket i söndags inleddes idag operation städa. Bäddade sängarna i samtliga rum och när jag var klar, pustade ut och skänkte hemgång en tanke sa min kära chef:
"Jo du, jag hyrde just ut sjöstugan några nätter. Så den måste städas"
SUCK! Fick lust att hänga Janne uppochner i taket - vilket jag sa till honom. Hjälpte inte.
Storstädning av sjöstugan.
Resultat av dagen: antal bäddade sängar: 34 Antal städade toaletter: 1 Antal dammsugna rum: 6 Antal vikta handdukar: oräkneligt.

Regnade när jag åkte hem, liksom när jag åkte dit, liksom hela dagen.
Har nu ätit lite mat och ska snart hämta lillebror på träningen (han har inte varit där sedan jag lämnade honom igår reds. anm. :P)
Men först ska jag sysselsätta mig själv en stund. Kanske skulle bädda sängen??

///Gany

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0