Live Long

Onsdagen i en Hemmafrus liv.
Efter frukost i mulet väder bestämde jag mig för att ta mig i kragen och ut springa när det ändå inte behagade vara sol.
Sagt och gjort. Diskade, bäddade, bytte om och gav mig ut i....strålande solsken.
Alla molnen var totalborta och ute gassade det. Sprang längs strandpromenaden bort runt Kyrkudden. Körde lite styrka innan jag sprang hem igen.
Tog en dusch och hade illrött ansikte av den stekande solen i en timme.

Hoppade in i Fabian och begav mig mot metropolen Borlänge. Stannade i Gagnef på vägen och lämnade tillbaks några brickor från midsommar åt Manges syrra.
Väl framme på kupolen försökte jag hitta det enda jag skulle ha - en vit enkelt kofta till bröllopet på lördag. Gick åt skogen, för det verkar alla affärer tydligen slutat tillverka. Tillslut hittade jag EN enda, i EN storlek på nån outlet-affär för 149:-
Tog med mig Elin & Helena som slutit upp från Avesta som smakråd och sen slog jag till. Hade jag nåt val? Måste ju ha en kofta.
Väl hemma hade mannen just kommit hem från jobbet och vi bestämde oss för att ta en cykeltur i det underbara kvällsvädret. Vi tog Fabian till hans föräldrar och lånade deras cyklar.
Vi cyklade backe upp och backe ner ungefär Södra Leksand runt och återvände sen till Spagetti & Köttfärssås och nytvättad Fabian. Manges pappa tycker det är ÄNNU roligare än min pappa att tvätta bilar! :)
Vi strax före nio åkte vi hem och såg på film och åt upp chokladen.

///Gana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0