Hitta på arb.uppg.

Jobbar ensam kväll idag. Hade 2 inbokade middagsgäster som kom strax efter sex och gick strax efter sju. Sen då?
Kocken höll precis på att plocka ihop när våra två tyska gäster uppenbarade sig från ingenstans och minsann ville äta klockan åtta. Ja, vi drunknade ju inte i jobb och köket stänger ju faktiskt inte förrän nio så det var ju inte läge att säga nej.
Dock fyrtio minuter till klockan faktiskt var åtta. Vad göra?

Började fundera på hur jag skulle kunna kommunicera fram Skärgårdstapas, grön sparris & Fjordlax till dem när de skulle komma på vad de ville äta. Snilleblixt!
Google Översätt såklart!
Där kan man ju översätta hela meningar, så jag satte mig helt enkelt och skrev av menyn, tryckte på översätt och "tjolahopp" så hade jag allt på tyska. In i ett word-dokument, snygga till lite och sen skriv ut. Vips! Klart!

Tyskarna, som nu kommit fram till vad de vill äta, var mycket imponerade! Dock tror jag att dom har fått för sig att jag typ doktorerat i tyska så nu babblar dom som fan och jag försöker snällt hänga med så gott jag kan och svara med det lilla jag minns. Men men. Såhär efter mat- och dryckesbeställning är de fortfarande glada :)

///Gana

Kommentarer
Postat av: mams

Var det inte så att du disputerade i Österrike i vintras eller minns jag fel?

2009-06-11 @ 22:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0