Hanna vs. Pappa Rudolf

"Sunes pappa jobbar på kontor. Där sitter han hela dagarna och vänder på papper, svarar i telefonen och säger 'hmm'. Sune tycker inte att det är ett riktigt jobb. På ett riktigt jobb ska man ju spika och såga och bli svettig."
/Ur "Sunes Jul"


Jag är pappa Rudolf. I alla fall idag.
Hade min första upplärningsdag på banken.  På min avdelning har dom en massa miljoner (säkert!) fakturor arkiverade. I varje arkiveringsmapp ska det ligga hundra fakturor i nummerordning. Idag har jag gått igenom sammanlagt 36 mappar för att se att alla fakturor verkligen ligger i ordning och att alla existerar.
Det blir 3600 pappersvändningar i runda slängar. Dessutom består många av fakturorna av flera papper, ibland hela buntar.

Så där tog jag nog ledningen mot Rudolf.
Är vi lika?

 vs.

///Gany

Kommentarer
Postat av: mams

Ni ser mer ut som kungen och hans dott.

Men det är insidan som räknas och där tror jag att ni är jättelika, faktiskt!

2009-07-01 @ 09:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0