En dag i Morsa

Eftersom hemmafrulivet är så stressigt och fullt av upptåg (!) ligger jag lite efter med uppdaterandet. Så här kommer en liten resumé av de gångna dagarna.

I tisdags var min karl kallad på läkarbesök i Mora så han var ledig hela dan. Tänk vilken lyx på landet där ett litet fjuttigt läkarbesök är lika med en hel ledig dag! (iofs ska jag till tandläkaren på måndag och behövde inte jobba därför...)
Han fick iaf sova ut för en gångs skull på vardagarna (hur kan man frivilligt ha ett jobb där man måste gå upp 05.15 varje dag!?) medan jag fick gå upp tidigt vid nio.
Jag var död och han superpigg så han fick fixa frukost åt mig.
Sen bar det av i Fabian mot Mora i solskenet. Där hade vi en visit på en timme på lasarettet och efter det åkte vi mot Orsa.
Vi stegade in på mitt gamla territorium på Turistbyrån och hittade Mange B på min gamla stol. :) skoj skoj! När jag lärt honom allt jag kan gick vi till Konsum och köpte lite lunch som vi sedan åt på Orsa strand.
Vid tretiden kom Mange B från jobbet och vi gick till glassbaren och åt världens största glassar.
Sen sällskapade vi med Mango tills hans andra hälft Maria kom hem från sitt superhäftiga och vuxna jobb och sen bar det av hemåt igen.

När vi kom hem åt vi lite kycklingsallad som vi slängde ihop i  ett nafs och efter det bjöd vi in Manges föräldrar på kladdkakan som blivit över från igår (då vi bjöd in hans kompisar N & M för att slippa äta den själv) och fick hans systerdotter H på köpet.

///gana


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0