Svensk sommar...

Japp, det var den fina dagen det. Idag var det molnigt till en början. Jag var trött som en sengångare men släpade mig upp efter att min man gjort frukost åt oss. Sen segade vi lite till innan vi tog Fabian och begav oss mot Ljugarn. På vägen passerade vi Sjaustru där vi stannade till o kikade lite och sen hos grönsakstanten och köpte jordgubbar.
Älskar att bara gå in i en tom lada, ta en ask jordgubbar och lägga 25 kronor i en skål. Jag tror nästan inte att det är någon som inte betalar. :)

Väl i Ljugarn tog vi en sväng på byn innan vi for ner till Folhammar och klättrade på raukar. När vi var trötta på det och regnet hotade mer och mer så vi åkte till Espegards och fikade.

När vi var upptankade med bullar och MER åkte vi till Herrvik och vidare ut på Kuppen, en liten grusväg som slingrar sig längs havet. När vi hittat rätt och inte kört fast med vår nya terrängbil Fabbe åkte vi till Enge där det var Öppen Lantgård. Vi hälsade på alla vi känner och stöttade glasskassan.

Sen har vi legat hemma och försökt komma på vad vi ska hitta på imorgon när regnet tydligen ska ösa hela dagen. Och så kom vi på det. Vi spelade strandtennis igår och har pratat om att vi borde åka o spela tennis eller badminton eller så för att vi nog skulle vara rätt jämna. Så vi googlade fram Visby Rackethall och ringde och bokade bana. Så imorgon kl.12 går Gotlands open av stapeln. Kommer bli en sjukt hård match.
Mange vann ju i bowling i måndags med ungefär tusen poäng så jag är sjuuuukt revansch-sugen.

Återkommer med matchreferat.

///Gana

Kommentarer
Postat av: Mams

Heja!!! jag tror att det finns en del pengar i tennisen och dubbel/mixed-par vet jag inte om vi har så många. Go for it!

2009-07-09 @ 08:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0