Exotiska Stockholm

Här följer ett inlägg till mina lantisvänner som bara tycker det är betong och att vi saknar levande natur i Stockholm.

Igår när jag åkte tåget hem och precis lämnat Älvsjö tittar jag ut genom fönstret. Jag ser Huddingevägen, Älvsjövägen, tågspåret och Älvsjö AIK's tre eller fyra fotbollsplaner. Vad skuttar omkring mellan dessa?
Jo en HARE!

Och häromkvällen ute på landet (även det en förort) sitter vi och äter middag. Först kommer en hare, sedan mamma råddjur, följt av pappa efter en stund. Efter ytterligare ett par minuter kommer de gående tillbaks över grusgången. På dagen har mamma dessutom varit nära att klippa en harunge när hon gick lös på Spirea-häcken med häcksaxen.

Så det finns VISST djur i betongen!

///Gana

Kommentarer
Postat av: elin

stackars djur.. dom har kommit helt vilse ju!:P puss

2009-07-16 @ 16:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0