Dag 40

Hej hopp!

Nu börjar det verkligen lida mot sitt slut så jag o Carro avslutar med lite sjukdomar igen :)
Vi har nå jäkla skit som vi aldrig blir av med så nu har vi bara legat hemma o dragit oss i två dar. Imorrn börjar ju veckan om men är tveksam om det blir nå mer jobb för mig. Isåfall imorrn eller måndag.
Har varit ledig hela denna vecka. I onsdags hade jag kraschar-dag. Lyckades först korsa skidorna i kortsväng och landa på staven (=blåmärke & snö innanför alla kläder) därefter ramlade jag av ren klantighet ett par gånger till innan jag gav mig in i banan i Kitz (en stor nice backe) Allt gick bra men plötsligt i ingången till en högersväng var jag utan vänsterskida. Eftersom jag bara hade innerskidan att luta på plus att farten var rätt hög kraschade jag och tappade även skida nr 2. Slog huvet i backen och gled en 20-25 meter. Channou (som trodde jag dött) kom med skidorna och lite huvudvärk var allt. Men i torsdags kunde jag knappt röra huvudet. Hade nackspärr i samtliga muskler i hals och nacke och ifall ni inte vet det så använder man dessa muskler till ALLT! Från att gå, hosta, äta till att smörja in ansiktet, skölja håret, skratta och såklart vrida huvudet.
Fick dock massage av Matthijs och efter det blev det bättre. Visade iaf med min krasch att hjälm är en bra grej så igår köpte både Channou och Sanne varsin :) Inget ont som inte har nåt gott med sig!
Missade tyvärr grymt puder i torsdags eftersom jag var invalid men på kvällen åt jag o carro middag hos Matthijs och Nout och sen var det karaoke dags igen!
Det är väl typ det som hänt.Nu finns bilder i bloggen så kika tillbaks på tidigare Kaprun-inlägg så får ni se :)
Pusspuss

///Hanna






Kommentarer
Postat av: mams

Ja det går fortare än man tror, du!

Var försiktig med förkylningen så den inte håller i sig hela vintern. Ses på onsdag!!! Puss SKÖT om dig.

2009-01-24 @ 17:53:49
Postat av: Nattis

Vilka häftiga bilder du har lagt in!!

Aj, krasch-dag låter inte så kul.. Men det var ju trevligt att du inspirerade andra att börja använda hjälm! Ikväll åker jag till Thailand så vi hinner inte träffas innan :( Ha det så bra nu de sista dagarna och hoppas att du blir frisk snart! Sköt om DIG, puss och kram ;)

2009-01-25 @ 15:11:49
Postat av: elin

dom där bilderna visar ju att jag verkligen förstå att du vill till oss i ramis;) puss

2009-01-27 @ 12:23:47
Postat av: kasibasi

asså, avundsjukan min vet inga gränser hanna! Så himla vackert! Ska visserligen upp till idre med mor i övermorgon men det tävlar ju inte direkt i samma liga... :)

lycka till på hemresan, hoppas att det går lika bra som när du åkte ner!

2009-01-27 @ 17:07:51
Postat av: Anonym

Tack! Vi hade ett underbart bröllop :o)

Ser riktigt mysigt ut det där & hjälm är verkligen bra att ha! Det är sådana gånger man ska vara glad att den tar den värsta smällen...

Hoppas att du får det bra i Ramis!



Kram kram

2009-01-29 @ 17:05:55
Postat av: Emma

Inlägget var från mig ;o)

2009-01-29 @ 17:06:25
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0