Dag 32

Sitter pa Inter Sport igen med Carro. Vi ska fika lite o ha de nice, eftersom lördag här är lika med söndag :)
Har haft tva superkuliga dagar o kvällar. Var dag med puderakning, shopping och karaokeparty i torsdags blev bättre än perfekt, det var bara jättekul o vi hade sant flyt hela dan, ALLT gick var väg!

     
Carro.                                 jag.                            Manges brinnande pizza.

     
Eljse & Carro.                    Vi äger till "Summer nights" Matthijs & Nout försöker...
Igar var vi upp i backen vid tio och gled runt till framat lunch. Efter det var vi trötta sa vi akte ner i dalen och jag o Carro handlade mat till kvällen. Tog bussen hem och vilade o sag lite film innan jag tog en dusch o gjorde mig vacker. Sen at jag , Carro, Mange, Thomas och Flo middag hos Carro o Mange o Thomas och sen akte vi till Zell där det var ngn slags Beach Party. Vi var dock inte beachklädda och tröttnade ganska snabbt pa stället som BARA speelade Holländsk superkonstig musik. Sa vi tog med oss alla roliga människor (bara holländare, de är överallt!) och gick till stället vi varit pa förut. Där blev det en lang o rolig kväll. Bade jag o Carro var stand-by pa glaciären idag men det var lugnt som i graven och det enda vi gjort idag är ett ak puder, ett ak pist och en herrans massa solande. Ett tag somnade vi i varsin strandstol. :)
Ikväll ska jag se klart filmen jag började pa igar och imorrn är det ny "arbetsvecka". Lär dock vara minst lika lugnt denna vecka, sa jag hoppas mest pa sol och stand-by pa glaciären.

     
Mange.                     Låga moln.                         Nienke har badringen med!
     
Carro i läckra brillor!           Frank posar.                      Elsje med.
Just det, igar gjorde vi faktiskt nat som inte var sa kul men väldigt rörande. Upp till glaciären här gick tidigare ett tåg inne i berget. Ar 2000 var det en stor brand i tunneln och 150 människor brann inne paväg upp till glaciären. Till deras minne finns ett monument vid dalstationen och vi hade fatt tipset att ga dit. Det var ett mycket enkelt hus. I princip bara en betonglada. I väggarna är det som langa fönster i olika färger och i varje fönster sitter en bild pa varje död. Det flesta hade blommor, fotografier och andra saker hos sig, men nagra av dem var helt tomma, med bara en namnskylt. Sorgligt.
Det var hemskt att se alla födelsetal, det var väldigt manga barn och tonaringar samt manga äkta makar. De sista 4 bilderna var dessutom en hel familj, mamma, pappa o tva barn.
Taget används inte längre sa istället finns här nu tva gondoler. Är mycket glad för det, skulle aldrig i hela livet aka med det. Letade lite mer fakta om olyckan idag och fann denna artikel om man vill läsa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/0011/12/alp.html


Där är tågrälsen där det gamla tåget gick. Nu är där en ny gondol istället.

Nä, nog tragiskt nu. Ha en underbar kväll alla!
Puss o kram
Haney

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0