Dag 29

Ny dag nya äventyr. Vaknade klockan 8 och ringde Ski Dome 1. Fick veta att jag var stand-by mellan 10 och 12 på glaciären, så jag gick upp o tog en segmorgon.
Brukar vanligtvis blir klar hemma på en halvtimme men idag hade jag en timme på mig så det var skönt.
Ute snöade det och sikten är inte hundra så jag  skyndade mig inte alltför mycket. Kvart i tio var jag iaf uppe halvvägs upp på glaciären och har sedan dess inte haft mycket alls att göra. Var dock smart nog att ta med mig datorn, för det har inte vart superväder för friåkning.
Nu klockan ett har jag iaf en ny påbokning med min rumänska Carmel och tolken Tina. Ska bli intressant o se om hon kan hantera all snö som är i pisterna nu. :) Hoppas på ny lektion imorrn.
Har lärt mig säga Plogo (plog) iaf. Duktigt va!?

Har sett en hel del riktigt bra filmer på sistone. Häromdan såg jag Last king of Scottland, som är en verklighetsbaserad historia om Idi Amine. Se den! Mycket bra, men lite äcklig ett tag. Idi Amine var ju inte riktigt den mysigaste presidenten nånsin...
Sen igår såg jag "the Freedom Warriors" (tror jag den hette). Också verkligehetsbaserad om gängkultur i USA på 90talet. Riktigt bra film som man blev glad av. Se den också! (+ att Dr. McDreamy är med i den!! Wiie!)

Nu är det hög tid att ta på pjärrorna o ut i busvädret!
Ha det bra!
Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: elin

Här har vi oxå filmkvällar.. Jag har sett Titanic nu Hanna! Haha:) Och Braveheart!

2009-01-15 @ 09:05:30
Postat av: Mams

Har du King of Scottland på datorn så spara den åt mig. Missade den när den gickpå bio. puss

2009-01-15 @ 10:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0