Dag 28

Hej alla!

Börjar ha det riktigt gött här nu! Solen skiner dagarna i ända och det är lagsäsong sa det är nästan inge jobb alls. Lyckades dock fa en lektion igar som jag fixade förlängning pa och även idag en till, sa nu har jag tre dagar med betalt för halvdag även fast jag bara jobbar 1 timme. :) Resten glider jag runt i solen o njuter.

Imorse hade vi skidlärarträning, och som vanligt fick jag massa skit. Tyvärr e Carro sjuk sa vi kunde inte dela pa kritiken. Vi tycker verkligen inte riktigt lika, öterrikarna och vi...
men men, vi akte runt med en ballong mellan knäna för att underlätta  parallell-positionen. Dic har ju ofta sagt att vi ska tänka oss att vi har en ballong mellan knäna men jag Höll pa o fnissa ihjäl mig när kraus tog fram dem och ville att vi skulle aka med dem pa riktigt!

Övningen var dock bra pa lägre niva men den sög när vi började aka stora skärande svängar...shit va sur jag blev.
Var trots allt stand by pa glaciären sa jag tog bussen dit och akte mina egna svenska svängar för mig själv till lunch i underbara pister! Sen var jag glad igen.
Sedan hade jag min rumänska elev dag 2. Eftersom min rumänska inte är hundraprocentig (maste träna mer...) sa aker vi även med min elevs kompis som kan engelska sa hon översätter allt. Men idag blev hon riktigt duktig sa det funkar att ha det sa ocksa!

Nu sitter jag pa InterSport Brundl (fem vaningar stort Intersport, helt nytt o flashigt) och använder deras datorer. Blir galen pa tangentborden.
De har till och med översatt "Delete" till tyska, flyttat pa bokstaven y och pa snabel-a. Dessutom saknar dom ju "aa" (a med ring pa) och har ü där istället. Mycket intressant. Allt tar hundra ar att skriva.
Nu ska jag hem o ata nat!
Ha det bra!

///Gany


Mina najsiga tracks!

PS Till NATHALIE! Vada Thailand? DS

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, va?! Kan du inte din rumänska?! För fan Haney, plugga på lite.



<3

2009-01-14 @ 12:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0