Dag 21

Idag är jag halvvägs.
Om exakt tre veckor är jag på hotellet i Innsbruck påväg hem.
Har börjat jobba igen iaf. Skulle egentligen bara haft en eller max två timmars jobb igår, men det var ont om folk så jag åkte på en heldagslektion med två kroatiska tonårskillar.
Dom hade aldrig åkt skidor men efter drygt en timme åkte dom hela barnbacken.
Idag var vi på Schaufelberg och de åkte från toppen i slutet av dagen så imorrn bär det av till Glaciären.


Här är en bild på mig o mina tappra elever.

Hade idag även nöjet att träffa på en svensk familj där jag åt lunch. Hörde en pappa säga "Här kommer lite korv till er, kan du hoppa in lite." Blev jätteglad så när jag skulle gå på toa stannade jag hos dem och frågade om allt smakade bra. Pappan blev lite paff men vi prata lite. De hade bott ett halvår i England och testade nu att resa "på engelskt vis" med reseföretaget Esprit som anlitar oss i skidskolan. De var ganska förvånade över hur deras "all-inclusive"-paket kidnappar barnen.
Enda gången som de egentligen träffar sina barn är vid frukosten. Sen tar reseledarna barnen till skidskolan, är med dem där, har typ "fritids" efteråt, fixar afternoon tea, lagar middag åt dem och ser till att de äter. Sen är det i princip godnatt.
Verkligen ett udda koncept... 
Hursomhelst så hade den här familjen gått ifrån detta lite så efter skidskolan tog de sina barn och åkte med dem. Lite mer "the swedish way".

Imorrn är tredje och sista dagen med kroaterna. Blir kul iaf. Roligt att de blivit så duktiga på så kort tid.
Ha de bra allihopa!

Puss o kram
///Haney


Såhär blir det förresten om man går till doktorn i Österrike..

Kommentarer
Postat av: Mams

Duktig lärare kanske ...

2009-01-07 @ 10:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0