Dag 18

Lördag igen. Har nu varit hemma i sex dagar. Igår var jag i alla fall hos doktorn. Fick diagnosen lunginflammation. Mycket kul...

Han snålade inte med medicinen iaf utan jag fick 2 sorters läskiga tabletter som jag sammanlagt tar fem ggr om dan och en hostmedicin som smakar satan som jag tar tre ggr om dan. Tur man inte ska hem nu, då hade jag väl fastnat i nån narkotikakontroll.. =)

Mår iaf mycket bättre och idag tror jag att jag ska ta mig till affären och fylla på skåpen lite.

Ska även ta bussen till Ski Dome nån dag och kolla mailen.

Det mest tråkiga med att vara hemma såhär är att jag inte har något som helst att göra. Tänk er att vara sjuka hemma. Men totalt så har ni 1½ bok att läsa, det är det enda läsvärda som finns på ert språk. Dessutom en tv med typ 30 kanaler där du inte heller fattar vad dom säger, och det lilla på engelska är dubbat så såvida du inte är grym på läppläsning är det kört med tv. Inte heller något Internet. Baka går inte (när man mår bättre alltså) eftersom vi inte har någon ugn. Kvar finns nu Harpan på datorn, vanlig patiens med kortlek samt virka. Har gjort en mössa och ett och ett halvt pannband. Det är ju inte heller så att man gärna ringer hela världen eftersom det verkligen kostar skjortan. Ringer nästan billigare med min svenska telefon här än med den Österrikiska.

Förhoppningsvis kan jag börja jobba i början på nästa vecka. Hoppas iaf att det fina vädret kommer tillbaka så att man kan gå ut lite iaf o sitta i solen och så.

Trevlig helg allihop!


///Gany

Mina droger (och lite godis som jag var värd)


Mmm!!


Kommentarer
Postat av: Nittilojj

Åh nej! Stackars stackars stackars dig! Inte konstigt att du mådde så dåligt då, usch! Och jag kan bara föreställa mig hur outhärdligt tråkigt du har det.. Men jag fattar inte riktigt, hur kan du blogga om du inte har internet? Känns som att jag har missat något :P Varför har du inga bilder i bloggen längre? Jag vill seeee :)Saknar dig hannilojj

2009-01-03 @ 14:01:49
Postat av: Nittilojj

hahahaha skit jag fattar verkligen inte hur detta fungerar... Först stod det att det inte funkade men nu kom det tre likadana! Förlåt, jag sabbar din fina rosa blogg :P

2009-01-03 @ 14:05:44
Postat av: mams

Hej raring, skönt att höra att medicinen verkar hjälpa. Kul att se att du lyckats ta dig någonstans med internetuppkoppling. I dag har pappa och jag åkte skridskor för tredje dagen, underbart. I går åkte vi från skymningen och sedan i månskenet. Du skulle gillat det. Håller tummarna för att du blir frisk snart. Puss

2009-01-03 @ 20:05:16
Postat av: sandy

men åh.. haneypie, stackars stackars dig. Bli frisk och kom hem! Nu ska jag svara på ditt mejl. PUSSAR & hundra kramar!

2009-01-03 @ 23:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0