Dag 15

Nyårsafton. Idag är det tredje dagen jag är hemma från jobbet. Verkar vara en bautaförkylning jag åkt på för jag hostar som en galning och snoret tar aldrig slut.

Igår när jag varit och handlat mötte jag tanten (läs hyresvärden) när jag kom hem och som vanligt frågade hon hur det var och så. Såhär blev typ vårt samtal:

Tant: Hallo! Wie geht es dir?

Jag: Servus! Nicht so gut.

T: Nein! Bist du krank?!

J: Ja, ich bin.

T: Hast du Tee?

J: Ja, ich habe grün Tee.

T: Das ist nicht so sterk. Hast du honnig?

J: Nein, dass habe ich nicht.

T: Komm hier!!


Så jag följde med tanten in i köket där hon var i full färd med att baka sju sorters kakor. Fick smaka några som var som nutella. Smakade alltså choklad och hasselnötter. Mums!

Fick sedan en skål "pure honey" och jag fick stränga order om att den här honungen skulle jag inte ha i téet utan den här skulle jag äta en sked morgon och kväll.

Sedan gav hon mig något slags Eucalyptus-extrakt som jag skulle droppa över bröstet innan jag ska sova, ska tydligen lugna ner så man inte hostar så förskräckligt.

Körde kuren igårkväll och inte hostade jag värst mycket inatt inte. Vaknade dock vid tre och hade väldigt ont i halsen, så jag tog ytterligare en sked honung (smakar pekka!) och nog lindrar det faktiskt. Coolt med hokuspokus-kurer.

Ikväll blir det sedermera en lugn kväll för min del. Vi ska äta middag tillsammans ett gäng eftersom Flo ska laga Kaisersmarre (nån slags tysk pannkaksspecialité) till oss. Sen är det tydligen nån träff på torget med raketavfyrning och så och kanske om jag orkar att jag hänger med på det, men annars är det sängen som gäller. Kul...!

När jag ringde Kraus igår lät det typ såhär:

Tom: Ja, bitte!

Jag: Hello Tomas, its Hanna.

Tom: Oh hello Hanna. How are you today.

Jag: Well, its a bit up and down. Better in the afternoons.

Tom: Yes, you certainly don't sound too healthy.

Jag: Uhm, no, everything is now up in my nose.

Kändes lite udda att inte "låta helt hälsosam". Kul uttryck.


Idag tror jag att jag ska försöka tvätta lite i vårt fina badkar. Ska nån dag ta mig över till Mange o Carro och låna deras tvättmaskin, men det kan nog bara bli en maskin, så underställen kan jag ju handtvätta.

Igår vände jag utochin på alla mina saker i jakt på min ipod, utan gott resultat, så nu är det bara att gå o köpa en ny när jag kommer hem. Sådär kul...

Gott nytt år allihopa!


Pussokram

///Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0