Dag 13

Idag är jag sjuk. Började väl igår på dagen när jag satt uppe på glaciären med att jag inte kände mig helt hundra. När jag suttit av mina timmar (33 Euro på att inte göra nånting, nice) åkte jag ner och hem och lämnade skidorna.

Därefter tog jag bussen tillbaks till skidskolan och satt där och väntade på scanningen (då vi scannar in dagens jobb i datorn). Började då känna mig riktigt risig, hängig och kroppen gjorde ont i alla leder typ. Var dock tvungen att stanna kvar ändå till sju för att ringa och när jag skulle gå hem sen tog det typ en halvtimme (brukar gå på knappt en kvart). Hade typ sandpapper i luftrören och det gjorde jätteont när jag hostade. Uppe på glaciären kändes den höga höjden och tunna luften för då var det jättesvårt att andas stundtals.

När jag kom hem tog jag en varm dusch, åt lite och somnade innan klockan slagit halv nio.

Hann även skicka ett mess till Kraus o varna att jag nog inte skulle jobba idag. Han ringde tillbaks och hörde hur det var och hamnade lite i skiten eftersom han tydligen satt mig på en grupp som började idag.

Satte ändå klockan på ringning imorse men kände att även fast det var bättre skulle jag aldrig orka åka skidor.

Så jag sov till tio ungefär (13½ timme!) och sen har jag ätit frukost, diskat, letat efter min virknål, virkat och packat upp ryggsäcken från igår.

Nienke är också hemma för andra dan i rad, men hon har mer ont i magen och spydde även igår så jag hoppas verkligen inte jag får hennes åkomma också.

Nu blir det nog lite filmtittande och Ahlgrens bilar tror jag.

Ha en bra dag!


///Gany


Just det! Bokade flygbiljett igår, så nu kommer jag hem den 28e januari klockan 14.00. Skriv in det i kalendern allihop! :)

Kommentarer
Postat av: Nittilojj

Ja ja ja!! Den 28e, får jag ha dig då? Eller 29:e! För vet du, den 30e åker jag till Thailand :) :) i tre veckor, med tom! Jag längtar... puss

2009-01-03 @ 14:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0