Softdag och hjältedåd

Gud vilken semester jag haft idag. Betald alltså.
Har fått ha med mig en liten praktikant (typ lika gammal som jag) från Årelinjen i veckan och idag hade jag bestämt att hon skulle få ha hand om alla lektioner idag. Så jag gled bara med likt en skugga i bakgrunden. Ibland kunde jag ju såklart inte knipa ihop utan var bara tvungen att komma med ett litet genialt inlägg.

Men fy tusan vad nice det var. Bara åka runt och njuta av all nyfallen snö. :)

Igår lyckades jag lösa en emergencysituation på glidarlektionen. I måndags råkade en av barnen kissa på sig på lektionen och igår när vi kliver av Solliften (alltså högst upp på toppen = kalfjället = ingen toalett i sikte) säger ungen igen med panik i rösten "Jag är KISSNÖDIG".
Jag tror jag slutade tänka faktiskt. Handlade bara på instinkt. Jag praktiskt taget flög ut ur bindningarna, löste ut ungens skidor i ett enda skutt och slet bort honom till staketet några meter ovanför liftens slut. Där började kampen mot naturlagarna på riktigt. Ett barn i fjällen har många lager kläder på sig. Overall, fleecekläder, underställ, extra underställ, kalsonger. Sen sa jag bara "Akta kläderna" och sen var det lugnt. Vi klarade det.
Kvar i en liten grupp stod min praktikant och resten av gruppen med häpnade miner. Tror inte att de sett en sådan reaktion någonsin. Jag var som i trans. Men slutet blev ju lyckligt. :)

Idag tänker jag länka till en gammal instruktörs blogg. Snälla läs den. Den är ett snilles spekulationer om allt mellan himmel och jord som rör skidåkning! :) Här är den!

Imorrn kommer pappa o bror hit! (och moster morbror o kusin å) Det blir skoj!
///Gany


Kommentarer
Postat av: Mams

Men inte JAG!! :-(

2009-02-20 @ 11:26:48
Postat av: siri

vilken insats hanna! fjällmännska of the year! :D hälsa släkten!

2009-02-20 @ 22:14:45
Postat av: kajsa

hallå det var ju jag som skrev, dumdatorn gav siri äran för min fina kommentar, INTE okej!

2009-02-20 @ 22:16:15
Postat av: sandra

Hahaha. Du är kul!

2009-02-22 @ 10:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0