Ramundberget

Hej igen!
Förlåt att jag varit världens sämsta bloggare. Men när jag kom hem från Österrike hände inget vidare intressant faktiskt. Var hos frisören, tog en sväng till doktorn för att se så jag inte dragit på mig nå dumt igen.
På lördagen tyckte min familj att det var så kul att jag var hemma igen så de åkte bort allihop. Jag tog en sväng till mormor för att få lite sällskap o vi satt och tittade på Körslaget och diskuterade hur snygg Snygg-Erik är. Jag tycker mest han är Aaaassnygg, men mormor tycker han är sååååå trevlig! (undrar om hon träffat honom)

I måndags tog jag lilla Fabjan och for upp till Ramis. Vädret var underbart och vägen torr och plötsligt insåg jag hur mycket jag älskar SVENSK vinter. Alperna må vara hur spetsiga, höga, snötäckta o vackra som helst. Men svenskt vinterlandskap i solsken - ååååhhh! :)

Hade med mig lite mysgrejer till min o Elins lägenhet så nu är det riktigt mysigt här med  filtar, ny bordsduk, ljusstakar och ljusslingor på väggen o i fönstret. :)
I tisdags hoppade jag in och jobbade i 1½ timme då det var lite körigt med lärare. I och för sig var eleverna danskar men det var så skönt att nästan kunna undervisa på svenska :)
På kvällen skulle vi ha personalkul, så vi möttes allihop från skidskolan, sportinfo och Lill-ramis i Funäs och tog bilarna till stormetropolen Hede.
Där spelade vi curling i 2 timmar och hade skoj. Tyvärr vart det lite sent och ingen av oss hade (på order) ätit middag så när vi väl spelat klart klockan nio och fick mat var alla utsvultna. Hade inte gjort nåt med middag lite tidigare. Men kul var det.

Igår var vi först på middag hos 2 killar från liften. Det är nån slags tradition de startat här, med rullande middagsschema som jag halkat med på. Vi fick paj och kladdkaka och det var mycket gott. Efter det var det nattskidåkning. Det är en gång i månaden och går till så att skidskolan sätter en bana, Elin sätter en tid och sen kör man "gissa din tid". Gick bättre o bättre för mig och jag sänkte mig för varje åk. Måste fan lära mig att göra bra åk från start. Sänkte mig totalt en sekund i en 22 sekundersbana och nog fanns det mer att ta. Får kika lite på VM så jag lär mig.
När det slutade var det after-ski på Rudolf. Jag körde så jag satt mest och njöt av att slippa tyska after-ski låtar men pinades istället av den urusla entertainern vi hade...
Fick även äntligen träffa Helena! :)

Igår på dagen tog jag dessutom tag i mitt liv och lagade mat. Gjorde både köttfärssås och korvstroganoff och frös in så jag har lunch framöver. Har ju i princip inte lagat ordentlig mat sen jag bodde i Orsa (läs: Augusti) så det var lite segt att komma igång. Kände mig dock duktig över dessa två kulinariska rätter :)

///Gany

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0