Offentliga duschar

Idag var jag och tränade på gymmet på Fjällhotellet. Det slog mig i vilken udda situation man är i där. Man kan gå in i bastun, spritt språngande och sätta sig ner, tyst som en mus (man e ju svensk!) bland en massa främlingar.
När jag var yngre tyckte jag alltid att det var lite småjobbigt att vara i duschen på badhus o liknande. Det var ju så konstigt. Man var lika hemlig som vid busshållsplatsen och lika inne i sin egen värld som på ICA. Men alla var ju nakna och bara stod o delade med sig av sig själva. Kusligt!

Känner mig mer bekväm nuförtiden men slås som sagt fortfarande av tanken på vilken absurd situation det är.

***

Nu har vi haft tre dagar sviiinkallt. Idag var dock bättre men fortfarande minus 19 imorse. På dagarna har jag fortfarande helt galet mycket kläder på mig och välsignar mina pjäxvarmare varje dag.
Imorgon ska Hedvig få ta våra grupper alldeles själv eftersom Stefan (the boss) vill ha mig på en 8 timmars privatlektion över två dagar med start imorgon. Ska bli kul att åka med samma elev i två hela dagar. Blir lite som Österrike. :)
Kommer dock sakna min 5åriga danska Eigil. Han är så söt och har så mycket tokigheter i huvudet.
Fräsarna (Pontus och Lucas) är också roliga. De berättar den ena häpnadsväckande historien efter den andra och jag o Hedvig vrider oss av skratt i liften. Kul med underhållning när sittliften är så jääävla seg!! :)

Nä, sovdags!

///Gany


Kommentarer
Postat av: fjunka dunka

är det mixad bastu?? undrar bara...

2009-02-13 @ 00:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0