Livets gåtor

Åkte som vanligt med Gustav och Molly idag. I skarsliften stod jag med Gustav och hans 5åriga hjärna gick på högvarv:
"Hanna, hur kom dom på el?"
"eeh....jaaa du....de gjorde nån slags hjul i vattnet som snurrade av vattnet och så hade dom en grej på den och så kunde dom få lampor o lysa typ." (mycket nöjd med min förklaring)
"aha...Men Hanna, hur blev det havre då?"
"Vadå havre? Hur menar du?"
"Ja, hur blev det havre?"
"Jo men du vet, som när man sår ett litet frö i jorden. Det får vatten och solljus och så exploderar fröet och växer upp och sen sprids dom och blir många" (Återigen mycket nöjd med min förklaring)
"Jag vet, men jag menar hur blev det första havrefröet?"
"Gustav. Jag vet inte det." (Slagen hjälte...)

///Gany

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0