Värdsatvätten

Har en enda liten 4årig snöstjärna sista passet den här veckan och slutar alltså redan kvart över 2 på dagarna. Idag var vädret alldeles fantastiskt och jag beslöt mig för att efter att ha slängt upp Alle på bussen vid kvart i tre dra ut på en ny tur på fjället. Körde samma väg som vi åkte i lördags men typ på halva tiden.
När jag kom tillbaks till Ramis satt hela skidskolan (typ) uppe på balkongen på Rudolf och myste i solen. Det var helt sjukt underbart.

Vid fem tröttnade vi och Jocke bestämde sig för att han skulle åka och tvätta sin bil. Jag tänkte i typ 1 minut och kom fram till att det behövde jag med, och när passar det bäst om inte när man har en karl med sig?
Jimmy följde även han med så då hade jag TVÅ karlar att ta hjälp av. Men jag gjorde faktiskt nästan allt själv. Jimmy fick köra i lite mer luft i mina däck och så fick han övervaka mig när jag fyllde på spolarvätska :) Sen kollade vi oljan ihop och så vart fabian dammsugen, tvättad och putsad. Guud vad jag kan :) Skurade golvmattorna (nöjd nu, pappa?) och slängde ut allt skräp som samlats i min lilla snutt också. Vissa  verkar tro att bil och skräpkorg är samma sak...?

Kolla iaf hur fin han blev!


Kommentarer
Postat av: mams

Vilken värd var det som du tvättade? Hade inte du ett rätt hyfsat betyg i svenska, va?! Men nu är det väl mest Härjedalska kan man tro, så det är väl dialektalt ...

2009-04-14 @ 13:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0