Sol, kärlek & skidglädje

Lovande rubrik va?

Dagen har varit solig rakt igenom. Sjukt varmt har det varit och sjukt kul har jag haft!
Började som vanligt med snögubbar. När vi står vid polkagriskudden frågar jag dem vad den smakar (själv tyckte jag köttbullar)
3åriga Hedda smakar och funderar länge. Sen säger hon: "Den smakar kärlek."
Det var så fint. Solen lös och 8 underbart fina små ögon tittade på mig som att allt jag sa om snömaskar var helt självklart. Blir man helt genommysig i hjärtat eller blir man?
Sen hade jag en privatlektion med en fd. brädåkare som satsat på skidor efter att ha blivit pappa. Även den lektionen var sjukt kul då han var väldigt duktig och hade många bra & relevanta frågor. Alltid roligare om det blir dialog istället för att jag håller föredrag :)

Slut på arbetsdagen. Åt lunch och satt sen på Fjällgårn och tog en kopp te. Helylle-Fredrik och jag börjar prata om när han och Fredrik (nr2) var i Funäs häromdan och hur bra det var.
- Men ska vi inte åka dit då? säger jag (häpnad över att JAG föreslår skidåkning)
- Fast jag tror att alla miljarder SCoTTare är där idag?
- Nej, dom är i Hamra, svarar jag.
- Är dom!? Men dåså! Vad sitter vi här för?!

Vi packar ihop skidor, pjärror och sånt o slänger in i Fredriks bil. Sen bär det av mot Funäs. Vi får ca 2½ timmes grym vårskidåkning i orörda pister innan vi sätter oss på topprestaurangen och dricker varm choklad i solen.
Där försöker vi bräcka varann i Disney-citat och skrattar gott.

Väl hemkommen från backen gick jag ut på ängen bakom huset till nåt litet ruckel där Elin, Jocke, Tone, Linus & Malin satt på en liten trappa. La mig högst upp i solen, tvärsomnade och sov i typ 40 minuter.
Nu fortsätter snart kvällen med middag med Larsson & Dic från SCoTT tillsammans med Elin, Helena, Jocke, Mange B, KR & Aron från min gamla Skid8-klass. Ska bli sjukt trevligt och lyxigt med lite restaurangmat :)

///Gana - En riktigt bra dag!
 

Kommentarer
Postat av: mams

Det är du värd raring. Vi har putsat och fejat och oljat och sånt så att det är fint när du kommer hem.

Sen har vi kollat Kalles final (som de torskade) och haft mormis på middag. Solen har öst ner och ska visst gör det i morgon också, så då ska jag satsa på färg på benen. Må bäst!! puss, see you soon

2009-04-25 @ 22:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0