Roliga barn

Elin satt just här och berättade om sin lektion med sina level 3 pojkar idag.
Hon hade tagit dem till Västhang (svart puckelpist) och stannar högst upp. Den ena pojkvaskern tittar med stora ögon mot den skrämmande pisten:
"Jag kommer dö. Den där Domedagen dom pratar om...Den är idag"
"Nej då det här går bra" säger elin.
Ungen fortfarande som i trans: "Den där greken som sa att människor inte kan flyga...Jag ska visa honom att det kan dom visst"
Elin undrande: "Var det en grek?"

De tar sig hur som helst ner för första tredjedelen. Elin försöker ingjuta hopp i gossebarnet.
"Men det där gick ju jättebra!"
"Elin, är jag försäkrad ifall jag dör nu?"
Nu brister det för Elin som börjar skratta.
"Haha, ja det är du, men du kommer inte dö."

Hela historien slutade lyckligt. Alla tre var vid liv vid lektionens slut. Men fy tusan vad dom små liven kläcker roliga kommentarer. Haha, det är då man kommer på hur kul man har på jobbet!

///Gany - cirka 650 års livstid framför mig med tanke på allt skratt

Kommentarer
Postat av: mams

Det låter underbart. Kan kan behöva låna några år i dag.

2009-04-16 @ 09:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0