Löptur & vårstädning

Idag har det varit en ny kanondag. Vädret var väl ungefär 1000 gånger bättre än vad prognosen sa och det var inte helt fel. Det blir så mycket lättare att hitta en sista gnutta energi till att vara världens bästa skidlärare om solen skiner. :)

Blev tyvärr uppbokad sista timmen så mina planer om en ny fjälltur gick i stöpet. Istället åkte jag hem med Elin och fyllde på vätsketanken (jag dricker alldeles för lite vatten på dagarna!)
Sen bytte jag om och slängde mig ut på vårens/säsongens första springtur på Flon's grusvägar. Efter 23 minuter var jag döende och passerade då helt lägligt pojkarnas hus med en MYCKET lockande stentrappa där Jocke, Jimmy och Johan satt o myste i solen. Gjorde dem sällskap och när Johan och Jimmy svek för grillning i Ramis satt jag och Jocke kvar och bara hade det härligt i typ en timme till.

Sen kände jag att det var dags att göra lite nytta igen så jag gick hem och tog tag i grustaget vi hade i vårt hus. Är så skönt att städa när det inte är någon annan hemma. Då kan jag bara röja bort allt och göra tokfint. Och det blev det vill jag lova. :)
Nu har jag mumsat på mitt påskägg och fixat lite med jobben inför sommaren. Ska nog kika på norska deklarationen också så har man en sån klar iaf.

///Gany - Vart kom energin från nu då?

Kommentarer
Postat av: mams

Raring, jag har också inlett min löpsäsong ... i söndags, på Gotland och har tok träningsvärk i dag. Om den är lite bättre och solen skiner blir det kanske en tur i morron med. PUSS

2009-04-14 @ 22:44:39
Postat av: Fjunka

jag vet, man sprider tyvärr inte ut lika mycket skidglädje till klappkassa elever längre=).. stackars dom.

2009-04-15 @ 15:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0