En riktigt bra helg

Nu känner jag att livet ordnar upp sig.
Har inte samma bitterhet kvar i kroppen. Även om jag klagar lite väl mycket ibland.

I fredags var det full dag. Snögubbar, sen 2h med en grupp nybörjare från Swedbank, lunch, 1h privat bräda med storesyrrorna bland de 4 barnen jag hade i början på veckan, 1h skidor med Petter från liften.
Sen åkte jag med Hanna & Peter till funäs med snabbt stopp på Flon för att hämta duschgrejer.
Efter det var jag och Hedda en sväng på byn och letade lite grejer till vår geniala utklädnad till personalfesten. Hittade inget. Men jag hittade ett par trosor som jag behövde :)
Sen var vi på ICA och köpte grillmat och så bar det av till Hanna & Peter och deras underbart fina lägenhet för grillning!
Var sinnessjukt gott och mycket trevligt. Efter att middagen sjunkit ner lite längre i magen gick vi ner till Vera's och tog ett glas.
Hemma igen vid 12. Sova.

Igår hade jag tänkt ta sovmorgon. Halv 8 tyckte våra grannar under att det var lagom att börja festa. Det grillades skaldjur och dracks rödtjut och spelades helt galet hög musik.
Halv tio gav jag upp mina somna-om-försök och gick upp.
Solen lyste och det var väl en 12-13 grader.
Jag och Elin åkte upp till Ramis. Där träffade vi Hanna, Helena och Hedda och tillsammans åkte vi ett åk upp till Tusen. Där satt vi sen, på nollen av ett bigjump och solade i linne.
Efter fantastiskt god laxsallad á la Tusen tyckte vi att eftermiddagsbrisen var lite fööör mycket. Så vi åkte ner till Rudolf och satte oss i lä mot husväggen. Där satt vi sen i flera timmar och myste och fick läckra brännor av våra linnen. Snyggt!
Körde hem Jocke i hans bil och rundade Funäs på vägen. Inhandlade mer grillmat och sen var det grillning på Pojkflon i kvällssolen.
De andra gick på Eriksgårn men jag var stark och stannade hemma. Satt kvar med Jocke, Stefan & Mikaela till 12 men gick sen hem och sov.

Upp imorse, pigg som en lärka. Underbart att åka till jobbet i t-shirt kl.9 på morgonen.
Hade 1+2h privatlektioner och sen slutade jag. Lite lunch på Rudolf och sen hem och sova/sola/mysa/ha det allmänt gött på Pojkflons trapp.
Nu ska jag äta lite middag och ta en dusch och sen ska jag till Helena & skoja till det. Det är sommarfest i Hamra idag som jag ännu inte har bestämt mig för om jag ska beära med ett besök. Men till Helena ska jag iaf!

///Gany

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0